Dan za lahko branje smo letos praznovali v sredo, 29. maja,
na Tretji osnovni šoli Slovenj Gradec.
Dogodek smo organizirali Zavod RISA, Mestna občina Slovenj Gradec
in Tretja osnovna šola Slovenj Gradec.
Vreme je bilo krasno, zato smo uživali od jutra do popoldneva.
Dopoldne smo imeli štiri različne delavnice.
Opoldne smo imeli kulturni program.
Popoldne smo se družili ob torti.
Na okrogli mizi smo se pogovarjali o lahkem branju in založništvu.
Laura Mendez Edkvist je povedala, da na Švedskem pet založb
izdaja knjige v lahkem branju.
Ulla Bohman je povedala, da veliko oseb začne z lahkim branjem,
da se lažje naučijo bolje brati in razumeti.
Drago Brumen je predstavil idejo spletne strani,
kjer bodo zbrana vsa dela v lahkem branju v Sloveniji.
Nika Vizjak Puškar je v lahko branje priredila Martina Krpana.
To je učencem zelo pomagalo pri razumevanju.
Aksinja Kermauner je povedala, da lahko branje razvija boljše bralce.
Karmen Sadar je govorila o svojem delu za časopis 20 MINUT.
Okroglo mizo je vodil Aleksander Vališer.
Potekale so tudi tri ustvarjalne delavnice.
● Lahko branje na prvi stopnji so predstavile
Ana Linasi, Anja Gaberšek, Janja Gašper in Mateja Meh.
● Maruša Pajenk je imela likovno delavnico na temo pesniškega natečaja.
● Peter Gaber je vodil delavnico risanja lahkega branja.
Kulturni program je povezovala Boža-Božena Lesjak.
Dogodek je popestrila pevka Dunja Vrhovnik, ki je z učenci
Tretje osnovne šole Slovenj Gradec zapela risjo himno "Srečo treba je deliti".
Avtorica himne je Etijana Lesjak, glasbo je napisala Dunja Vrhovnik.
Razglasili smo zmagovalce natečaja za pesem v lahkem branju.
Priznanja za avtorsko pesem so prejele:
● Mateja Meh,
● Nuša Maver in
● Antonija Jereb.
Priznanja za priredbo pesmi so prejele:
● Alja Bebar,
● Adrijana Navodnik in
● Tatjana Strmčnik.
Vsem iskreno čestitamo!
Razglasili smo tudi nove ambasadorke in ambasadorje lahkega branja.
To so postali:
● Gregor Baković,
● Miha Lobnik,
● Urška Klakočar Zupančič,
● Rok’n’Band,
● Karmen Sadar,
● Boštjan Vernik Šetinc.
Zelo se veselimo sodelovanja z njimi na področju lahkega branja!
Dogodek se je zaključil z nastopom Rok’n’Banda in
prijetnim druženjem ob prigrizkih in torti.
Ne bi moglo biti lepše!
Dan za lahko branje je del programa, ki ga sofinancira
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.
Dogodek je del projekta "Lahko branje kot pot do dostopne, vključujoče in enakopravne družbe".
Projekt sofinancirata platforma SLOGA iz projekta PROTEUS in EU
ter Mestna občina Slovenj Gradec iz razpisa za kulturne projekte v 2024.